joi, 18 noiembrie 2010

Maşina...

          În ultimele luni mi-am dat seama ce înseamnă tehnologia şi cum suntem dependenţi de ea. Să o luăm cu începutul, mai întâi mi s-a stricat maşina, automobilul. Groaznic...încet, încet am rămas fără detergent de rufe, detergent de spălat vase, apă plată la faimoasele pet-uri de 5,6,10 litri. Haosul deja incepea să se instaleze. A continuat cu deodorantul, cu gustarea de dimineaţă, gustarea de film, de meci, de după...ştiţi voi.
           Nu mi-am imaginat niciodată că fără maşină pot fi atât de imobil şi că hârtia igienică e atât de grea şi voluminoasă. Nu poţi merge acasă din hipermarket cu autobuzul sau metroul cu hârtia igienică la subraţ, cu bidonul de apă într-o mână şi punga sau pungile (dacă nu te duci singur) în cealaltă. Nu faci asta aşa că iei un taxi în care nu mai poţi să le îndeşi aşa cum făceai în maşina ta şi încerci să le organizezi. Aiurea până ajungi acasă toate sunt împrăştiate şi te trezeşti în faţa scării că salamul este peste odorizantul de wc şi cartofii peste pâine. Nu mai poţi face două drumuri la maşină că ţi-e lene şi deja taximetristul are botu' pus că sub instalaţia de gpl sunt cartofii mei plini de pământ.
             Eee şi ajuns în casă te relaxezi cu gândul că pentru câteva zile poţi sta liniştit urmând ca a doua zi să mai dai un telefon la service poate e gata maşina.
           
             Acum mi s-a stricat maşina...de spălat. Dumnezeule după ce că spăl oricum când am o cantitate suficientă de rufe murdare, adică vreo două coşuri pline, (pentru că nu poţi băga două tricouri se strică maşina) cu timpul am ajuns ca "şifonierul" meu să fie întins prin baie. Baia este plină de haine iar şifonierul gol. Şi la maşinile de spălat e ca la automobil, nicio excepţie în privinţa meşterului.
              Am chemat joia trecută o firmă pricepută să vadă ce probleme sunt. Au venit doi tipi au constatat şi ei ce bănuiam eu că rulmentul este stricat.
              Nu vi-l putem schimba aici că aveţi o maşină deosebită, cuva este nu ştiu cum şi trebuie să luăm maşina la atelier. Au spus că o aduc vineri. Vineri m-au sunat că nu au semeringul aşa că o vor aduce luni. Luni nu am putut eu aşa că a venit maşina marţi. Bucuros, o primesc ca pe un vechi prieten pe care nu l-am mai întâlnit de mult. Îi facem o probă că se învârte şi gata.
               Gata pe dracu că vine scumpa mea soţie şi începe că lipseşte nu ştiu ce plastic în care se pune balsamul, că face un zgomot ciudat şi, colac peste pupăză, curge apă din ea. Cum să nu înnebuneşti dar mai mult cum să reacţionezi? I-am sunat, le-am explicat au venit miercuri şi au luat maşina...iar. Azi trebuie să vină maşina şi m-au sunat că nu au verificat cum trebuie data trecută şi că rezistenţa este arsă şi trebuie schimbată. După ce am plătit 300 de lei pentru rulment acum mai dau 80 de lei şi pe rezistenţă.
              
              Aşa că am ajuns încă o dată să îmi dau seama că şi tehnologia asta are limitele ei şi preţul pe măsură. Oare "Albalux"-ul mamei făcea atâtea figuri?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dacă ai o opinie de ce să nu o exprimi?